"УСПІХ ОСВІТНЬО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ- ВІРНО СПЛАНОВАНИЙ І КЕРОВАНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС"
В.О.СУХОМЛИНСЬКИЙ
Вихователь - методист Шелест Оксана Юріївна
Робота в закладі дошкільної освіти №1 ведеться згідно річного плану. План спрямований на виконання завдань Закону України “Про дошкільну освіту” Базового Компоненту дошкільної освіти, та освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»
ВИХОВАТЕЛЬ-МЕТОДИСТ - ХТО ЦЕ?
Вихователь-методист займається методичною роботою та організує весь освітній процес в дошкільному закладі. Методист аналізує, планує, організовує, координує, контролює діяльність педагогічного колективу. Разом із директором ДНЗ він керує колективом закладу, беручи участь у добиранні кадрів, у розробленні та впровадженні програм розвитку і педагогічних планів. Комплектує групи посібниками, розвивальними іграми, іграшками, організовує співпрацю з іншими дошкільними закладами, школами, дитячими центрами та ін.
Вихователь-методист проводить ґрунтовну методичну роботу у педагогічному колективі: відкриті заняття для вихователів, семінари, семінари – практикуми, індивідуальні та групові консультації, педагогічні ради. Крім того, він бере участь у роботі з батьками: готує стенди, папки, що присвячені сімейному вихованню та ін. Робоче місце методиста, як відомо, методичний кабінет. Там кожен педагог може отримати практичну допомогу в організації роботи з дітьми, а батьки можуть проконсультуватися з приводу розвитку дитини, отримати відповіді на питання про педагогічний процес в дошкільному закладі.
Ще одне завдання методиста, мабуть, найважливіше - розуміти і правильно оцінювати сили і можливості кожного педагога, знати, що важливо для нього в житті, до чого він прагне, щоб задовольнити потребу кожного педагога в повазі, визнанні та самореалізації.
Завданням методичної служби є:
- Вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя
- Стимулювання творчого потенціалу та інноваційних пошуків
- Підвищення педагогічної культури вихователів
- Вдосконалення педагогічної майстерності
- Розвиток спеціальних умінь та навичок
- Формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності
Базується на принципах методичної роботи:
- Педагогічна співпраця з вихователем
- Робота в режимі довіри, доброзичливості
- Творча атмосфера, стимулювання творчої активності
- Принцип допоміжно-регульованого контролю
- Надання вихователеві права вибору
- Системність методичних заходів
- Принцип "Я-повідомлень" у спілкуванні
- Щоденна допомога
- Випереджувальний характер методичної роботи
Виходячи з цілей методичної роботи і вимог до особистості та діяльності педагога намагаємось здійснювати роботу за такими напрямками методичної роботи:
- Курси підвищення кваліфікації
- Науково-практичні семінари
- Розв'язання актуальних освітніх проблем в творчих групах
- Узагальнення досвіду роботи педагогів
Методична робота з кадрами:
- Підвищення рівня фахової майстерності педагогів
- Курсова перепідготовка
- Атестація педагогів
- Наставництво
- Педради
- Семінари
- Консультації
- Колективні перегляди
- Робота творчої групи
Навчання педагогів відбувається в інтерактивних формах спілкування:
- Круглий стіл, консультації
- Навчальні тренінги
- Семінари, семінари-практикуми, семінари для педагогів спеціальних груп
- Вивчення структури та оснащення матеріального середовища
- Спостереження колективних форм діяльності дітей, індивідуальної самостійної роботи дітей, взаємовідвідування відкритих занять
Коментарi